Klagomål och synpunkter på verksamhet inom vård och omsorg
Har du synpunkter eller klagomål på till exempel äldreboendet, hemtjänsten, gruppboendet, vårdkontakten eller ett hjälpmedel?
Eller vill du dela med dig av något positivt som du upplevt i kontakten med våra verksamheter inom vård och omsorg?
Kontakta ansvarig chef i första hand
Vård och omsorg bygger på ett respektfullt och ömsesidigt förtroende. Vänd dig i första hand till ansvarig enhetschef med din synpunkt eller ditt klagomål. Det är oftast verksamheten som bäst kan förklara vad som hänt och vidta åtgärder för att det inträffade inte ska hända igen. Du kan vara anonym om du vill, men tänk då på att du inte kan få något svar.
Skicka in klagomål och synpunkter
Vi kommer skyndsamt hantera ditt klagomål. När ditt klagomålsärende avslutas får du svar. Om du valt att vara anonym så utreds och dokumenteras klagomålet men ingen återkoppling sker.
Om du lämnar ditt klagomål skriftligt via e-tjänsten Lämna synpunkt Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. räknas den som en inkommen allmän handling. Det innebär att alla som vill kan begära att få läsa det du skriver i ditt klagomål.
Inkomna ärenden till Sundsvalls kommun diarieförs alltid. Personliga förhållande och sekretessuppgifter blir dock inte offentliga. Du kan läsa mer om hur kommunen hanterar allmän handling och sekretess.
Då kan du kontakta respektive områdeschef/verksamhetschef via kommunens växel på telefon: 060-19 10 00. Tala om vilket verksamhetsområde det gäller. Eller skicka e-post till Vård-och omsorgsnämnden (von@sundsvall.se)
Kontakt
Kontakt Sundsvall
Telefon: 060-19 10 00
E-post: kontakt@sundsvall.se
Öppettider: Måndag-fredag 08.00-17.00